Peter Kováč alias Kovkou și Johanka Kučerová sunt un exemplu strălucit și de bază pentru fundația cehoslovacă Footshop. Formează un cuplu de 7 ani, iarîn prezent amândoi sunt parte inseparabilă a companiei. Încă de la început, Kovkou a fost acolo cu Peti Hajduček, făcând primii pași pentru a forma comunitatea și clienții de astăzi. În prezent este art director în timp ce Johanka acoperă campaniile și proiectele de marketing.

Dacă ar fi să alegi un moment important din istoria Footshop pentru care ai fost acolo, care ar fi acesta?

Johanka: Pentru că sunt acolo de la începuturi, cu siguranță ar fi colaborarea din acest an cu LEGO. A fost o piatră de temelie uriașă pentru Footshop și o experiență grozavă – aștept cu nerăbdare multe colaborări ca aceasta.

Kovkou: Am fost acolo pentru multe momente importante Footshop – cel care încă rezonează cu mine chiar și astăzi este momentul când am primit vestea că am avut acces la rețeaua adidas Consortium (care a deschis ușa și pentru multe alte brand-uri). Apoi a fost prima „tabără de noapte” din fața magazinului Footshop, înainte de unul dintre primele raffles Yeezy pe care le-am avut. Un alt moment important a fost atunci când am aflat că, după câțiva ani de competiție, am preluat achiziția celui mai mare rival al nostru local, Queens.

Ai idee câte perechi de adidași ai adăugat colecției tale personale în tot acest timp la Footshop?

Johanka: Aceasta este o întrebare dificilă, cred că sunt în stadiul de aproximativ o sută de perechi. Încerc să-mi țin adidașii prin rotație. Dacă nu pot elibera spațiul din garderoba mea, nu atât de mică, dau sneakerșii prietenilor și familiei. Astfel, îmi rămâne puțin spațiu pentru noi siluete. 

Kovkou: Cu siguranță vorbim despre sute. Îmi amintesc că atunci când am avut acces la stocul Nike, anume la numitele SP sau produse Tier Zero, am cumpărat în mod impulsiv aproximativ treizeci de perechi – asta m-a costat peste 50.000 de coroane cehe. Din fericire, acea comandă nu a fost autorizată niciodată de furnizor :).

Kovo, cum poate cineva să devină un „shoedog” sau director de creație pentru collabs? Presupun că nu există un manual cu indicații…

Nu o să mă numesc shodog, dar voi lăsă asta la discreția celorlalți :).

Dar oricum, așa cum spui, nu există cu adevărat un manual de utilizare. Aș spune, mai degrabă că a fost o combinație dintre dorința mea către acest subiect și un raport redat de lunga istorie de a pantofilor sport, priviți pe o piesă de artă – când îmi place o pereche de adidași este ca și cum aș privi o sculptură atrăgătoare din punct de vedere vizual sau ceva de genul – și, firește, ore și ore de cercetare și experiență în domeniu. Sunt foarte bucuros că îmi câștig existența făcând ceva ce mă interesează cu adevarat și că pot să-mi aduc propria contribuție în domeniu.

Kovo, cum a fost să proiectezi sneakerși împreună cu adidas, KangaROOS și alte branduri?

În momentul în care eu, Peti și echipa am reușit să introducem Footshop în familia Consortium adidas și în brand-uri similare de top, următorul pas a fost clar – înainte de a face prima noastră colaborare oficială, am venit cu nenumărate idei și schițe pentru potențiale colaborări cu tot felul de companii.

Primii oameni care ne-au împărtășit viziunea asupra unui proiect comun au fost băieții de la KangaROOS – în ceea ce privește procesul, a fost compania ideală pentru a crea o primă colaborare și am reușit să o parcurgem într-o manieră foarte operativă.

După aceea, a urmat proiectul cu adidas, care a durat mai bine de 2 ani pentru a ajunge acolo unde este acum. Fiindcă eșantionarea și fabricarea avea loc în China, întregul proces a fost mult mai complicat, dar rezultatul a meritat din plin. În ceea ce privește viitorul, nu putem oferi prea multe detalii, însă curând, pe rol vor mai fi multe proiecte, atât internaționale, cât și locale, cu adidași și îmbrăcăminte.

Ce îți place cel mai mult la jobul tău?

Johanka: Diversitatea, fiecare zi este diferită și întotdeauna există ceva nou de învățat. În același timp, îmi place să planific lucrurile, ceea ce este ideal pentru poziția mea actuală. Chiar dacă uneori pot fi puțin strictă când vine vorba de deadlines, nu pot uita provocările de zi cu zi în care mă afund uneori cap peste cap.

Kovkou: În ciuda faptului că o fac de ceva timp, munca mea nu a devenit un stereotip și există întotdeauna noi provocări care mă fac să fiu mai experimentat decât înainte.

Johanka, există și alte oportunități pe care probabil nu le-ai primi în altă parte?

Johanka: Cu siguranță aici am urcat pe scara carierei. La Footshop am trecut prin mai multe posturi, de exemplu: suport pentru clienții cehi, coordonator de marketing pe piață din Franța, până astăzi – marketing project manager – mă ocup de campanii globale interne și externe, lucrând cu branduri precum Nike, LEGO, adidas și așa mai departe. De asemenea, sunt foarte bucuroasă că oamenii pe care i-am întâlnit în timpul celor șase ani la Footshop nu sunt doar colegi de muncă, ci prieteni buni, cam ca a doua mea familie.

Ce îți place cel mai mult la Footshop ca brand?

Johanka: Întreaga sa istorie și faptul că a rămas un brand umil până astăzi. Anul acesta, Footshop sărbătorește cea de-a 10-a aniversare și, când mă uit în urmă, este foarte curios de văzut de unde a plecat și unde a ajuns. Îmi place că Footshop vine mereu cu ceva neașteptat – cine și-ar imagina un magazin de streetwear care să vânda LEGO și chiar să aibă colaborări cu el? Ca Footshop să cumpere unul dintre cei mai mari jucători locali – Queens? Oricum, sunt cu adevărat mândra de faptul că Footshop susține tot felul de subculturi și comunități, în plus este activ ca parte a mișcării Pride (nu doar în Republica Cehă), organizează ateliere legate de tema LGBTQ+ și este alături de, an de an.

Kovkou: Rămânând autentic de-a lungul anilor, vine că o parte esențială a ceea ce facem.