Îmbinarea unei moșteniri culturale vechi de 300 de ani cu o siluetă veche de 50 de ani într-o formă modernă și tangibilă nu este lucru ușor – dar am reușit, în final. Cronologic, aceasta este prima noastră colaborare pe un sneaker cu trei dungi. Aceasta este Footshop x adidas Superstar ‘Blueprinting’.

Blueprinting-ul, sau cianotipia, este un meșteșug care își are rădăcinile în țările cheie pentru Footshop. În crearea sneakerșilor, principala noastră sursă de inspirație au fost tiparele tradiționale care sunt conectate istoric de costumele populare tradiționale. 

Silueta are de asemenea câteva elemente neconvenționale (pentru Superstar), inspirate din hiking, care reprezintă o încuviințare a pasiunii locale față de descoperirea naturii înconjurătoare. Este unul dintre motivele pentru care colaborarea, intitulată Blueprinting, prezintă o talpă zimțată și inele metalice pentru șireturi.

BLUEPRINTING

Blueprinting-ul (cianotipia) este un meșteșug vechi de peste 300 de ani, și parte din moștenirea culturală UNESCO începând cu 2018 – în acei 300 de ani, tehnica și procedura meșteșugului au rămas în mare neschimbate. Pentru început, materialul alb este tratat cu o emulsie specială, de culoare verde deschis. În următoarea fază, tradițional se foloseau șabloane decupate, dar acestea au fost înlocuite de serigrafie, o tehnică mult mai modernă și eficientă. După aplicarea șabloanelor, materialul este îmbibat într-o vopsea de culoare albastru indigo. Următorul pas implică spălarea materialului devenit indigo în apă, astfel stabilizându-se. Iar modelul lăsat de șablon începe să iasă în evidență în timpul acestui pas. La final, mai au loc câteva runde de clătire, pentru a preveni ca produsul final să-și piardă treptat culoarea.

Profităm de această ocazie specială pentru a vă mulțumi vouă, comunității din jurul Footshop și clienților noștri. Și nu în ultimul rând, o considerăm ca un mesaj că suntem abia la începutul unui drum care va duce la colaborări cu cei mai mari jucători din lumea sneakerșilor. Mulțumim.