Salut! ei sunt Lidia Cremenescu (29 de ani) şi Mario Georgescu (28 de ani), iar împreună au fondat în 2017 business-ul Danube Footwear, primul brand românesc de skateboarding shoes. După ce şi-au terminat studiile în străinătate şi au locuit o perioadă în Marea Britanie, au hotărât să se întoarcă în România. Sunt doi oameni cu background în sport şi în special în skateboarding, snowboarding şi basket.

Vrem să vă cunoaștem mai bine!

Când nu facem shoes, ne dăm pe plăci, fie că e zăpadă sau soare. Lidia are un background foarte puternic în artă culinară și reușește niște mici miracole în bucătărie. Ne plac plimbările pe străzile din București sau din orice alt loc dar și drumețiile în locuri mai sălbatice. Iubim să ieșim cu Blanca, câinele nostru, la plimbare. O seară de gaming este binevenită, fie că este board game sau ultimul online multiplayer. Și bineînțeles cel mai bine ne simțim când sunt prietenii noștrii alături de noi, timpul petrecut alături de oameni dragi este de neprețuit.

„Pot să spun că se văd influențele basketului în gândirea mea, dar și în abordarea la care recurg când fac un design nou.”

Mario Georgescu

Ce reprezinta Danube pentru voi?

Pentru noi Danube reprezintă modalitatea prin care putem să ajutăm sportul sau artă, cum vreți voi să-l băgați într-o categorie, numit SKATEBOARDING și astfel să ajutăm comunitatea din România să evolueze.
Prin Danube ne exprimăm creativitatea și de asemenea facem vizibili și alți artiști și atleți care incă sunt pe rampa de lansare și care totodată merită să trăiască din muncă lor. Prin Danube dăm înapoi o mică parte din lucrurile pe care ni le-a oferit nouă, skateboarding-ul ca și cultură.

Când s-a lansat idea de a crea primul sneaker românesc de skate și de unde a venit inspirația?

Ideea a venit că urmare a întâlnirii dintre noi doi. O serie de evenimente care au dus la un gest de curaj. Pe timp ce studiam în Birmingham UK, design de produs, încercam să îmbin mereu utilul cu plăcutul. Îmi alegeam mereu teme cu subiect legat de skateboarding sau de ceva ce îmi stârnește interesul. Drept urmare ca dizertație pentru finalizarea studiilor am ales, să încerc să creez un sneaker. Și nu orice fel de sneaker, o pereche de încălțăminte cu modificările de rigoare pentru skateboarding care să fie 100% funcțională.

Profesorii îmi cereau doar niște simulări virtuale și dacă veneam cu un prototip manufacturat dintr-un material rudimentar (clei/ carton/ hârtie…) era suficient pentru o notă bună. Încercau să nu îmi franga visele pentru că erau conștienți că mă arunc într-un domeniu vast pe care niciunul dintre noi nu îl controlăm prea bine. Am o fire destul de competitivă, iar din momentul în care mi s-au aprins călcâiele după ceva, duc la bun sfârșit proiectul.

Mulțumesc părinților mei pentru asta. M-au învățat să vreau să fiu numărul 1 în orice fac.

Așa că nu m-am lăsat cu una cu două și am vrut să iau cea mai mare notă. Iar alături de Lidia poți să faci orice! Ea are o minte ascuțită și foarte antrenată pentru a rezolva probleme.

Ne-am întors în România și am început să căutăm în stânga și în dreapta orice fel de informație legată de această industrie. Am început să ne “facem temele” cum s-ar spune și am început să citim cărți și să căutăm pe internet orice fel de informații legate despre distribuitori și fabrici din România și Europa. Era doar punctul de start pentru noi, pentru că a trebuit să vizităm multe locații și să vorbim cu pasiunie și determinare cu mulți oameni pentru a ajunge pe o linie de asamblare. În cele din urmă pot spune că am crezut în vis. Dacă faci ceva ce îți place nu simți oboseală, e o plăcere.

Care a fost cea mai mare provocare si ce v-a dat putere sa nu va opriti din plan?

Lansarea din 2018 de la H2O Shop a fost destul de solicitantă atât fizic, cât și psihic. Ne-au întârziat șireturile, abia au ajuns în ziua lansării. E destul de stresant când îți pui un deadline și nu reușeșți să livrezi ce ți-ai propus. A trebuit să facem poze de produs în aceeași zi cu lansarea, să le urcăm pe site și să rezolvăm tot ce era legat de locație, sponsori, promovare online.
Un plan bun te scoate din tot. Desigur și execuția contează. Este evident că trebuie să rezolvi mereu totul cât mai devreme pentru că întotdeauna în al 12-lea ceas se va mai ivi o problemă de rezolvat și vrei să ai mâinile libere pentru a o putea rezolva.

Cred că ai un fel de runners high când rezolvi probleme într-un timp limitat, pe unii îi doboară, pe alțîi îi motivează și îi fac să performeze la nivele mult mai ridicate decât în mod normal.
Oamenii ne-au dat putere. Să vezi crowdul cum vine la lansarea ta și te ajută să îți iasă bine e un sentiment magic. Să vezi o camera plină de prieteni care pun șireturi te face să zici “o să iasă bine”!

Povestiți-ne etapele construcției unui sneakers.

Sunt multe metode de construcție al unui sneaker, am putea să vorbim zile în șir despre acest subiect. O să vorbesc despre construcția shoe-ului nostru Black Forest pentru că pe aceea o știu cel mai bine.

Talpa aka the Sole Of The Shoe
Talpă la Black Forest este manufacturată într-o matriță din cauciuc natural. Avem un supplier foarte bun din Italia care lucrează cu multe alte branduri de renume și suntem super mulțumiți de construcția tip “cup sole”.

Fața Pantofului aka The Top Exterior Part Of The Shoe
Este velur Italienesc prelucrat din vită. Piele întoarsă cum se mai numește la noi, are o textura
optimă pentru a rezistă frecării constante cu smirghelul de pe skateboard.

Interiorul aka The Shoe’s Inside Lining)
Interiorul este căptușit cu piele de porc necerat pentru a oferi grip utilizatorului. În unele zone folosim materialul sintetic pentru a face pantoful mai ușor dar și pentru respirabilitate.

Ce nu se vede intr-un shoe?

Dacă n-ai desfăcut niciodată un pantof probabil nu știi că există multe elemente pe interior ascunse. Inner Lining cum s-ar numi în engleză, e constituit de obicei din elemente care crează structura pantofului, ștaiful la călcai și bombeul evident pe vârful pantofului. Ele sunt elemente croite din materiale mai dure, diferite polimere care au o direcție a fibrei oferind astfel rigiditate în unele zone
și mai multă mobilitate pe mișcările naturale ale piciorului.
Mai există elemente precum elastice sau alte materiale care dau „ținută” unui pantof. Îi oferă structura în zone cheie, respirabilitate, manevrabilitate și ergonomie. Black Forest are spre exemplu o pânză pe partea de mijloc a pantofilor (carambii pantofului) pentru a oferi un fit superior și astfel skaterul are mai multă manevrabilitate pe placă.

Totul pornește de la o schiță, un desen.Pantoful ia forma când te decizi ce formă vrei să aibă calapodul acestuia. Pe fundația calapodului poți construi în toate direcțiile. Calapodul este forma piciorului pe care se asamblează un pantof. Acesta este deobicei din plastic, realizat la CNC-uri, mașinărie care sculptează după designuri realizate virtual în 3D. B.F. are o construcție tip cup sole, specifică majoritatea pantofilor sport. Upper-ul de piele este format din numeroase piese care sunt croite și cusute între ele după planul rezultat din desenul pe calapod. Upper-ul de piele finalizat al pantofului este atașată prin coasere de un brant numit “stroble”. Talpa este atașată cu adezive specifice, aplicate în mai multe rânduri. În funcție de adezivul folosit, pantoful este supus căldurii sau înghețului pentru a permite o legătură mai puternică și de lungă durată. Ulterior talpa este cusută pentru a lungii viața produsului.

Cum a îmbrățișat comunitatea produsul și care este feedback-ul?

Comunitatea a fost hyped din primul moment, deși e greu să crezi că din România se poate naște un brand de sneakers, până nu vezi cu ochii tăi. Am primit susținere din multe părți și oamenii vor în continuare produse trainice care să performeze bine. Funcția și estetică unui produs merg mâna în mâna. Dacă rezolvi aceste două taskuri, ești pe drumul cel bun.
Suntem mandrii de produsele noastre pentru că oferim atenție la detalii și reușim să facem asta în România.

Momentul în care încalți o pereche de Danube este de obicei esențial. Cu siguranță ai o părere despre cum arată dar cu adevărat înțelegi despre ce vorbim atunci când îi pui în picioare.

Dacă ar fi să faceți o colaborare cu un brand de renume care ar fi acela și cărui fapt se datorează alegerea?

Cordura sau Gore-tex pentru materialele revoluționare. Avem deja o mică oportunitate, trebuie doar să o dezvoltăm.

Top 3 artiști, sportivi, celebritați care ar trebui neaparat să poarte Danube?

Chad Muska, Allen Iverson, Stevie Williams.

Ceva planuri de viitor?

Pregătim o nouă colecție! Nu mulți au reușit să prindă o pereche de Danube Black Forest așa că ne-am gândit să facem un reissue cu ocazia aniversării de 3 ani. Pregătim încă un colorway adițional secret pe care o să-l aflați la lansare!

FTSHP Brand Manager [Romania] Specialist în comunicare, digital și BTL Pasionată de sporturi de acțiune, cultura urbană și nomadic lifestyle. Iubește să simtă adrenalină în tot ceea ce face. Calm like a bomb! IG: @ms.opiu