Apple a fost de mult timp unul dintre cele mai valoroase branduri din lume datorită produselor sale IT. Cu toate acestea, puțini oameni sunt la curent că acest gigant tehnologic în urmă cu câteva decenii, și-a vândut, pe lângă computere, propria îmbrăcăminte. Această strategie a fost pusă în aplicare la Apple de „inamicul” lui Jobs, John Sculley, care a fost și el în spatele expulzării lui Jobs din propria sa companie.

Fostul președinte Pepsi John Sculley a fost adus la Apple chiar de Steve Jobs. S-a planificat inițial ca noul CEO al Apple Sculley să participe la conducerea companiei alături de Steve, care acționa în acel moment ca președinte. Jobs urma să se ocupe de software, Sculley avea să-și folosească experiența de marketing anterioară de la Pepsi pentru a spori dezvoltarea companiei. Sculley a făcut din Pepsi un brand de stil de viață prin campanii de succes precum Pepsi Generation.

Sursă: archive.org 

Apple a încercat ceva similar cu un an înainte de sosirea lui Sculley, așa că în 1982 compania a lansat așa-numitul „Catalog de cadouri Apple”, care oferea diverse produse cu deliciosul măr.

Tote bagdin primul catalog Apple Gift, sursă: applegazette.com

Cea mai mare pauză a venit în 1986, la un an după ce Jobs a fost concediat, când Apple a lansat „The Apple Collection”. Această colecție conținea, probabil, totul – de la haine la ochelari de soare în colaborare cu Ray Ban, o ulcior de bere, ciocolată pentru copii care includea și jucării. Mai multe astfel de colecții au fost create în anii următori, dar niciuna dintre ele nu a avut mai mult succes.

Sursă: archive.org

Așadar, Apple a încheiat aceste colecții la începutul anilor 1990 și, după alte câteva decizii proaste, Sculley a demisionat în 1993. Problema era că odată cu plecarea lui Jobs și noua strategie a lui Sculley, ideea inițială a Apple dispăruse. De aceea, înainte ca Jobs să se întoarcă în 1997, Apple aproape a dat faliment. Catalogul original al primei colecții Apple din 1986 poate fi găsit aici