Industria textilă și a încălțămintei reprezintă încă o povară uriașă pentru planeta noastră. Din acest motiv, marile branduri introduc schimbări și noi reguli în procesele lor, care ar trebui să reducă în mod semnificativ amprenta ecologică cauzată de întregul proces de producție în următorii câțiva ani. Viitorul planetei noastre se decide în fiecare zi, iar chiar și cele mai mici schimbări pozitive au un impact de anvergură asupra sănătății sale. Astăzi, vom analiza strategia sustenabilă a legendarului brand Vans, care își propune să ia o serie de măsuri pro-mediu până în 2030 și să devină o sursă de inspirație și mai mare pentru alte branduri.

Marca Vans a luat naștere în Anaheim, California, în 1966, sub numele de The Van Doren Rubber Company. Forma pe care o avea această piesă esențială Vans în următorii zece ani, nu a fost ceva pe care strămoșul său, Paul Van Doren, ar fi putut să o prezică la momentul respectiv. Într-adevăr, pentru o perioadă foarte lungă de timp nu au existat tehnologii adecvate pentru metode de producție mai durabile, până când maturitatea tehnologică de astăzi, alături de o conștientizare din ce în ce mai mare, a ajutat epoca anilor 1920 să transforme toate aceste proiecte și inițiative ecologice în realitate.

MODIFICĂRI ORIUNDE ESTE POSIBIL.

Am înțeles că motivul principal pentru care ai deschis acest articol a fost sustenabilitatea 100% menționată în titlu, vom dezvolta imediat acest subiect. În manifestul său detaliat, Vans s-a angajat să producă și să se aprovizioneze cu 100% din materialele sale de bază până în 2030, folosind numai materiale regenerabile, obținute în mod responsabil sau reciclate. Pe lângă cauciuc, acest lucru este valabil și pentru bumbac, piele, poliester sau nailon. Dintre toate materialele utilizate de companii, această listă reprezintă 85%.

În plus, Vans intenționează să limiteze strict utilizarea materialelor plastice nu numai în magazine și fabrici, ci în toate locurile de muncă. Aceasta include, de exemplu, eliminarea tuturor pungilor de cumpărături din plastic până la sfârșitul anului 2021.

Va fi un drum lung până la atingerea unui astfel de obiectiv, stabilit pentru începutul deceniului, care la rândul său se combină cu alte repere pe care Vans se va strădui să le depășească în anii următori. Acestea se referă în primul rând la obiectivul de la jumătatea deceniului de utilizare de către brandul californian a folosirii bumbacului 100% cultivat în mod durabil și folosirea a cel puțin 50 % a poliesterului reciclat. Brandul care a oferit lumii siluete precum Old Skool, Era și Sk8-Hi intenționează, de asemenea, să folosească 100% energie regenerabilă în toate locațiile sale până în 2025.

În total, impactul negativ global al gestionării materialelor ar trebui să fie redus cu 35 %, ceea ce include partea manevrării a transportului în concordanță cu natura.

PENTRU GENERAȚIILE VIITOARE

Ultimul și poate cel mai fundamental punct al întregii inițiative durabile este abordarea creativă. De fapt, Vans a decis să nu se mulțumească să aștepte noi căi, ci să participe activ la căutarea noilor soluții, după cum a confirmat Kim Matsoukas, Senior Sustainability Manager la Vans: „La Vans, credem că sustenabilitatea începe cu noi toți, dar poate fi realizată doar în sinergie. Fiind o companie orientată spre un scop anume, înrădăcinată într-o cultură a tinerilor, ne folosim de angajamentul nostru față de sustenabilitate pentru a căuta noi soluții pentru a transforma ciclul de viață al produselor noastre și pentru a proteja mediul pentru generațiile viitoare. Avem mult de lucru, iar familia Vans și parteneriatele noastre cu PUR Projet, Terra Genesis și alte organizații de mediu de top ne vor ajuta. Dorim să atingem aceste obiective până în 2030, creând un viitor mai bun pentru mediu, pentru comunitățile noastre și pentru planeta noastră.”

Sincer, am fost destul de încântat să citesc declarația Vans, de a pune accentul pe schimbare, cum este menționat mai sus. Nu una mare, ci oricare. Cei de la Vans știu că activitatea lor sustenabilă nu va salva lumea, la fel ca și alte mărci care manifestă schimbări de mediu. Dar, mai presus de toate, proiecte ca acesta subliniază importanța atitudinii responsabile pe care fiecare dintre noi ar trebui să o aibă față de planeta noastră. Nu doar companii, instituții sau grupuri, ci noi toți, ca indivizi. Pentru că, așa cum menționăm deseori, o schimbare reală nu trebuie să însemne să punem capăt vieții noastre materiale și să ne mutăm într-o cabană în adâncul pădurii. De fapt, puteți contribui la aceasta chiar și prin cea mai mică acțiune activă. Simplul fapt că citiți acest articol până la sfârșit înseamnă că te interesează acest subiect. Pentru asta, eu și întregul Footshop dorim să vă mulțumim din suflet.

Prin programul său de dezvoltare durabilă, Vans se înscrie în rândul mărcilor care dau un exemplu în ceea ce privește responsabilitatea față de mediu. În trecut, am scris despre modul în care Nike și adidas abordează sustenabilitatea.

De asemenea, pe site-ul nostru poți găsi acum o pagină întreagă dedicată sustenabilității. Acolo vei găsi nu numai propriile noastre proiecte sustenabile și articole interesante, ci și un segment de produse sustenabile de la Footshop. Și pentru asta îți dăm undă verde să faci cumpărături.