Conform Raportului Robin, aproximativ 70% dintre cliențîi cu vârstă sub 35 de ani își doresc că brandurile să se comporte mai responsabil față de planetă noastră. Acesta este unul dintre motivele pentru care ți-am pregătit o serie de articole care să explice direcția brandurilor către viitor.

În primul rând – adidas, ia acest subiect foarte în serios. Obiectivele lor pentru viitor incluzând fabricarea de sneakersi din materiale pur sustenabile. Aceste demersuri ar putea părea că necesită timp îndelung până la înfăptuire, însă noi știm cu siguranță că adidas este pe cale să devină cel mai eco și sustenabil brand din industria încălțămintei sport.

adidas x Parley for the Ocean

În doar un an, peste 8 000 000 de tone de plastic ajung în oceane, iar acest număr continuă să crească. Parley for the Ocean este un proiect care, cu ajutorul strângerilor de fonduri și al organizațiilor caritabile, dorește să facă ceva în acest sens. Din 2017, au colaborat și cu adidas și au organizat evenimente precum Run For Oceans, care a avut sute de mii de participanți din întreaga lume.

adidas lucrează și cu Parley pe segmentul de adidași. Pentru această colaborare, nu mai puțîn de zece sticle de plastic sunt utilizate în producția fiecărei perechi de sneakersi. Un fel de cel mai bun loc în care merită să ajungă plasticul, decât în oceane. adidas își propune că în fiecare an să producă 15 milioane de perechi de adidași folosind această tehnologie și produse reciclate.

Poliester? Nu este necesar.

Anul acesta, adidas se concentrează pe tehnologiile PRIMEBLUE și PRIMEGREEN. PRIMEBLUE, care conține Parley Ocean Plastic®, poate fi găsit, de exemplu, în cele mai recente Ultraboost 20’s. PRIMEGREEN și mai durabil decât celelalte două materiale va fi dat în execuție în a două jumătate a anului – PRIMEGREEN este un material compus în întregime din plastic virgin.

În plus, tot poliesterul utilizat în producția de tehnologii PRIMEBLUE și PRIMEGREEN este reciclat – iar datorită acestui fapt, adidas este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivul până la sfârșitul anului 2020 și anume să recicleze 50% din tot poliesterul folosit la manufactură de adidași.

Nu ne concentrăm doar pe schimbarea modului în care facem business; suntem dedicați deasemenea schimbării modului în care industria noastră își desfășoară activitatea.

James Carnes, adidas VP Brand Strategy

Alte curiozități?

O altă noutate interesantă este sistemul de voucher, conceput pentru a-i determina pe clienți să-și readucă în circulație adidașîi uzați. Deocamdată, acest sistem este activ doar în Marea Britanie. Ideea este că un client poate obține până la 25 USD pentru returnarea vechilor adidași. Ulterior, adidas fie îi reciclează, fie ii vinde din nou.

adidas și Spațiu

În afară de menținerea oceanelor curate, adidas se concentrează și asupra spațiului cosmic, ceea ce explică recentul lor parteneriat cu Stația Spațială Internațională (ISS). Scopul acestei colaborări este de a aduce mai multă inovație în tehnologiile adidas. Primele rezultate pot fi văzute pe silueta adidas UltraBOOST 20.

Perspective de viitor

Calea către sneakersi 100% sustenabili este una lungă, dar până acum, adidas și-a îndeplinit toate obiectivele propuse. În următorii treizeci de ani, putem aștepta cu nerăbdare o gama largă de inovațîi tehnologice. Nu putem ghicii dacă totul merge conform planului, dar putem promite un lucru – acesta nu este ultimul articol pe care îl citiți despre adidas și durabilitate.